14.2.2011

Viikon luetut

Minun täytyy kyllä vaihtaa pian kevätverhot, sillä Petja rötköttelee mielellään tuossa ikkunalaudalla ja samat marimekon kukkaverhot ikuistuvat koko ajan blogiini. :)

Oikein hyvää ystävänpäivää teille kirjojen ystävät!

Olen onnellinen, että olen saanut blogini kautta virtuaalisia ystäviä, joiden kanssa jakaa tämä kirjahulluus. Olen myös kiitollinen siitä, että olen saanut myös oikeita ystäviä elämääni bloggauksen myötä.
Toivottavasti näen mahdollisimman monia teistä lukijoistani ja kirjablogistikavereista tulevan vuoden kirja-alan tapahtumissa ja blogistimiiteissä. Kiitos, että olette myös innostuneet Lukupiiri-blogista.

Viikonloppuna kärsin migreenistä, mutta en silti saattanut olla lukematta.
Perjantaina minulla oli kunnia päästä kuuntelemaan Pirkko Saision vetämä luento draaman ja proosan dialogeista. Olin aivan hurmaantunut ja olisin voinut kuunnella häntä tuntikausia. Mietin, että voisin myöhemmin tästä luennosta kirjoittaa pienen tiivistelmän blogiini. Olin niin innostunut, että tartuin luennon jälkeen Saision Lokikirjaan, jonka luin lauantaina uudestaan. Se on niin mainio!

Sen lisäksi viime viikolla tuli luettua:

- Seija Vilén: Mangopuun alla (Avain, 2010)
- Geert Kimpen: Kabbalisti (Bazar, 2011)
- Rebecca Watson: Kissaekspertti -kaikki kissastasi (Wsoy, 2011)
- Pirkko Saisio: Lokikirja (Siltala, 2010)
- Kaisa Neimala & Jarmo Papinniemi: Aloittamisen taito (Avain, 2010)
- Topeliuksen kauneimmat sadut (Otava, 1984)
- Petri Tamminen: Mitä onni on (Otava, 2009)

10 kommenttia :

  1. Voi, mikä kuva! Meidän lempirötkötyspaikan sinivalkoisiin verhoihin kuuluu sattuneesta syystä olennaisesti harmaa karvahaituvareunus... hmph, vaihdan verhot kunhan tämä karvanlähtöaika joskus loppuu.

    Oikein ihanaa ystävänpäivää sinullekin!

    VastaaPoista
  2. Hyvää ystävänpäivää! Ja sitten:
    Olen kade! Minä rakastan Saisiota! Ja luen mielelläni tiivistelmän tuosta jos sellaisen teet.

    VastaaPoista
  3. Voihan tassu miten suloinen kuva. :) Eikä paineita verhoista, emme odota viikojen verho -kuvaa!

    Minäkin lukisin mielelläni Saisio-luennosta Lokikirja-arvion lisäksi.

    Ei paineita verhoista, mutta postausksista kylläkin, kun näemmä joka kirjoitukseesi kommentoin, että haluan kuulla lisää. ;)

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommenteista. Sepä vasta olisikin hauska, jos kuvaisi joka viikko asunnon verhoja. :)

    Mielelläni kirjoitan Saisiosta blogiini, on mukava kuulla, että sellaista toivotaan.

    VastaaPoista
  5. Hei vaan ja hyvää ystävänpäivää sinullekin! Luin läpi koko tuon eilen aloittamasi viestiketjun ja pohdiskelin asiaa monelta kantilta. Mieleeni tuli siinä yhteydessä juuri Pirkko Saisio, joka taannoin julkaisi muistaakseni kolme kirjaa nimimerkillä Jukka Larsson ihan koemielessä juuri tämän mediahuomion takia. Saisiohan kokeili sitä, minkälaisen vastaanoton kirja saa, jos kirjailija ei tule esiin. Aika murskaava muistaakseni oli kokeilun tulos. Ilkka Remes taas on osannut hyvin hyödyntää salaperäisyyttään.

    VastaaPoista
  6. Taisivat jo blogit mennä sekaisin, Susahan tästä aloitteli. Mutta kuitenkin! ;)

    VastaaPoista
  7. Oi, olisipa ihanaa, jos kirjoittaisit luennosta! Jaettu ilo on aina moninkertainen.

    Ihanaista ystävänpäivää sinulle!

    VastaaPoista
  8. Minä olen odotellut kieli pitkällä sarjisarvioitasi. :)

    VastaaPoista
  9. Lumoavaa ystävänpäivää Sinulle♥

    VastaaPoista
  10. Odotan jo sitä Saisio-juttuasi! :P

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!